Black Friday 2013 - 29 noiembrie 2013

Expandmenu Shrunk


Black Friday in SUA: Amazon, iPad si iPhone, in topul companiilor de succes

Pentru piata din SUA, Black Friday 2012 a fost o zi a recordurilor de vanzari. Conform primelor cifre oferite de Cnet.com, de Black Friday 2012 s-au inregistrat pentru prima oara in istorie vanzari totale de peste un miliard de dolari.

Black Friday 2012 record
Nu mai putin de 1,042 de miliarde de dolari au cheltuit consumatorii prin internet pentru produse IT sau electrocasnice la preturi promotionale.

In 2012, de Black Friday, 57,3 milioane de clienti au consultat magazinele online pentru oferte, aceasta fara a pune la socoteala si site-ul de licitatii eBay. Cele mai accesate site-uri de Black Friday au fost Amazon, urmat de Walmart si de Best Buy, apoi de Target si Apple.

Fata de Black Friday 2011, vanzarile au crescut cu 26%. Iata cum explica acest lucru patronul ComStore, Gian Fulgoni: „Dincolo de acoperirea mare a presei pentru acest eveniment, vedem cum aceasta zi este tot mai importanta in online, datorita posibilitatii clientilor de a evita cozile din magazine”.

Pe de alta parte, s-a constatat ca produsele de la Apple, precum iPad si iPhone, nu au fost obligatoriu cele mai cautate de consumatorii care au fost interesati de reduceri de Black Friday in SUA, ci au reprezentat de fapt cea mai accesibila forma de a cumpara produse mai ieftine in acea perioada.

Nu mai putin de 24% din clienti au cumparat de Black Friday prin intermediul telefoanelor mobile, spre deosebire de doar 14,3% in 2011, potrivit unui grafic prezentat de IBM. Mai mult, iPad-ul a fost utilizat de 88,3% din clientii care au utilizat tablete pentru a cauta produsele pe care si le doreau.

Comments are closed.